poniedziałek, 5 listopada 2012

Jabłka, jabłuszka i inne

Jesień w kuchni najbardziej kojarzy mi się z szarlotką i rozchodzącym się zapachem cynamonu. Uwielbiam to połączenie. Ale że szarlotka dość często gości na moim stole tym razem postanowiłam spróbować czegoś nowego. Poszperałam na necie i znalazłam ciasteczka serowe z jabłkami. Wypróbowałam i wiem że na pewno jeszcze je zrobię tej jesieni. Ciasteczka robi się w miarę szybko, a jeszcze szybciej znikają z talerza.



Do kuchni zawędrowały również ostatnio rajskie jabłuszka. Przechodząc przez park w mieście natknęłam się na 3 stare drzewa a pod nimi leżało całe mnóstwo jabłuszek. A ja nawet woreczka czy siatki nie miałam. Nazbierałam jednak troche i upchnęłam w torebce i kieszeniach kurtki. W domu zrobiłam z nich mały wianek na kuchenny okap. Byłam pewna że za długo to  owoce nie wytrzymają ale wisi już 2 tygodnie i tylko jedno jabłuszko trzeba było wyrzucić. Na wiosnę już zaplanowałam miejsce na posadzenie przynajmniej dwóch takich jabłonek. 

 Chciałam Wam jeszcze pokazać mój prezent imieninowy, który zamówiłam sobie u Janeczki. Bardzo podobają mi się jej prace, a szczególnie szydełkowe. Samej nigdy nie udało mi się nauczyć robótek na szydełku czego ogromnie żałuje. Moją szczególną uwagę zwróciła śliczna Matka Boska. Nie miałam pojęcia że można coś takiego zrobić. W rzeczywistości jest jeszcze piękniejsza niż na zdjęciach. I to właśnie ją sobie sprezentowałam plus kilka ozdób na tegoroczne Boże Narodzenie. Dodatkowo w prezencie  od Janeczki dostałam piękną bransoletkę w moich ulubionych brązach. Dziękuje Janeczko.

6 komentarzy:

  1. to fakt synonimem jesieni są jabłka, szarlotki i inne przetwory jabłkowe. uwielbiam, gdy w domu unosi się zapach świeżego ciasta i cynamonu.

    OdpowiedzUsuń
  2. My też lubimy te ciacha! Nazywamy je "lwia paszcze" - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj jak u was fajnie ...pozwolisz ze się rozgoszczę ;) BUZIOLA ŚLĘ

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam po wyróżnienie!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. szydełkowa Matka Boska jest cudowna! :) W życiu nie widziałam czegoś tak pięknego zrobionego na szydełku :)

    OdpowiedzUsuń