czwartek, 17 maja 2012

ciasteczka na niepogodę

Za oknem pada, wieje, na termometrze raptem 6 stopni. Pogoda bardziej jesienna niż wiosenna i jedynie zieleń dookoła przypomina że mamy maj a nie listopad. W takie dni lubię zaszyć się w kącie kanapy z gorącą herbatą, ciasteczkiem, igłą i nitką lub dobrą książką. Wczoraj upiekłam parę ciasteczek na poprawę nastroju. A że naszła mnie ochota na orzechy to powstały rożki orzechowe. Szybkie w wykonaniu kruche ciasteczka o smaku maślano-orzechowym. Piekłam je pierwszy raz z przepisu znalezionego w książce "Obiady u Kowalskich". Pieką się bardzo szybko, wystarczy 5-6 min. i ciasteczka gotowe.


  Dla mojego małego łasucha upiekłam jego ulubione babeczki. Zazwyczaj robię do nich krem budyniowy, tym razem jednak zrobiłam masę kajmakową z mlekiem w proszku i masę orzechową.
Ciasto na babeczki
2 szklanki mąki
20dag margaryny
2 żółtka
2/3 szklanki cukru pudru
Zagnieść ciasto, odstawić na 30 minut do lodówki. Foremki do babeczek wyłożyć ciastem i piec ok 10-15 minut w 200 stopniach C.
Masa kajmakowa (przepis z opakowania mleka w proszku)
 1 szklanka mleka
1 szklanka cukru
1/3 kostki masła
2-3 łyżki kakao
3/4 szklanki mleka w proszku
Do garnka wlać mleko, dodać cukier, kakao i masło, gotować około 20 minut. Pod koniec dodać mleko w proszku i gotować jeszcze na wolnym ogniu około 4 minut. Lekko ostudzić masę, nakładać w upieczone babeczki.
Masa orzechowa
10dag zmielonych orzechów włoskich
5dag cukru pudru
2-3 łyżki gęstej kwaśnej śmietany
Wymieszać składniki, nałożyć w surowe babeczki, przykryć wierzch ciastem i upiec.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz